CellFX Trading

Forex trading, Indexek, Commodities, taktikák, önfejlesztés - avagy tanuljunk tőzsdézni a válság hónapjaiban!

Külső feed

Nincs megjeleníthető elem

Rovatok

FX Trading, tőzsde

2008.12.29. 17:35 stormFX

Továbbra is shortban

Címkék: gbpusd downtrend success failure sp500

Üdvözlök minden Karácsonytól megcsömörlött trédert!

     Végre újraindult a gépezet, ismét ülhetünk a gép előtt és bamboo-lhatjuk a chartokat. A fő trend, úgy látszik, továbbra is a lefelé, eltekintve néhány kisebb kivételtől!

     Nézzük először a vezető híreket. A izraeli légitámadások hírére felszaladt az olaj futures ára, ami kissé megnyomta felfelé a DOW-t (Exxon, Chevron és a többi hüllő-vállalat profitálni tudott), de a vezető hír mégis csak az, hogy a kuvaiti kormány elutasította a Dow Chemicals 17.6 milliárd dolláros joint venture tervezetét (cikk itt). Valószínűleg ennek köszönhetően többek között az SP500 (és az SP futures is) borzalmas zakóba kezdett, 872-ről 858-ig estünk le egy óra alatt. Ilyenkor jó, ha az ember már délelőtt felvette a shortját!

     Másik fontos hírünk, hogy az EUR/GBP történelmi csúcsot ért el, mivel volt olyan pont, amikor elérte a 0.9800-as szintet. (Csontra.) Az index cikke a témában itt olvasható.

Nézzük!

SP500 Futures:

 

(nagyban itt)

     Kora délután jött jel shortra, szabályaink szerint RSI 50 alatt, stochastic pedig lefelé trendelt, igaz, már volt egy cross, így félve léptem volna be, de a stopot közelre lehetett tenni, így aki megtette, nem veszthetett sokat. (Bevallom, volt már egy shortom 864-en, így később különösen megörültem az esésnek.) Ha megnézzük, innentől lassú decline következett, majd a beszakadás egyből megjött a tőzsde nyitásával. Kiszállás itt is trükkös: RSI jó sokáig volt oversold, de van potenciál további esésre (majd meglátjuk, miért). Ezért ismét érdemes különválasztani az exiteket. Az első exitet 858 körülre tenném, RSI kezd kijönni az oversold levelről. Második exit akkor lesz, amikor RSI eléri az 50-et, akkor már esélyes a reversal. És miért van még több potenciál az esésben? Nézzük kicsit távolabbról a chartot.

 

(nagyban itt)

     Láthatjuk, hogy mind a nagy uptrendből, mind a downtrend csatornájából kitörtünk, egyfajta oldalazás figyelhető meg múlt kedd óta. Mára 874-et vártam nyitóárnak, de ezt nem tudtuk elérni és vissza is fordultunk onnan. Gyakorlatilag egy kifelé nyíló háromszögünk van. Szerintem valamelyik szárát el fogjuk érni és onnan fog folytatódni a trend, ami jelenleg úgy néz ki, a downtrend irányában van. Ennek a targete pedig 852-nél van.

     Természetesen öngyilkos Jenőkék longolhatnak is, bár egy ilyen esés után nemigazán tanácsos... illetve tartsuk magunkat az 1 trade / nap / account szabályhoz is.

GBP/USD:

     Szintén shortos nap volt, az elgondolásom is jó volt, csak elbaromkodtam: a stopot túl közelre raktam... ezért kimaradtam egy jobbfajta esésből :D Ráadásul háromszög is volt, amit nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy meg kell játszani!

     Háromszög esetében annyira nem fontosak az indikátorok, de azt elárulhatom, RSI 50 alatt volt, stochastic alsó tartományban szarakodott, MACD ugyanúgy. A gyakorlottabbak már ugyan kitalálhatják mi történt: igen, kis emelkedéssel kinéztünk a háromszögből, majd beszakadtunk, megfogott a háromszög alja (1.4640-nél), áttörtük, visszateszteltünk, majd megint áttörtük, és így tovább, szépen elérve a 00-ra és 50-re végződő target szinteket.

Részletesen itt.

Magyarázat: elkéstem az entryvel, és manuálisan szálltam be, 1.4620-on. 1.4600-on gyönyörűen megpattantunk és visszakorrigáltunk 1.4642-ig. Ott követtem el a hibát, hogy a nagy gyertya tetejére állítottam be a stopot, ami 1.4640-nél volt. Így hát tökéletesen is ki lettem stopolva. Hogy szól a szabály? A stopot shortnál a legközelebbi swing high-hoz tesszük. Én nem ezt tettem. Habár itt nem is volt swing high! Ilyenkor mi a teendő? Ha nincs swing high, vagy olyan messze van, hogy az már megsértené a money managementünket, tegyük a stopot szintén 00-ra vagy 50-re végződő szintek valamelyikére. Ez jelen esetben tökéletesen megvédett volna a kistoppolódástól, és még a money management is kibírta volna. Egyszerűen nem gondolkodtam. A másik a beszállással való elkésés. Való igaz, nem kellett volna beszállni. A target a háromszög után 1.4600 lett volna, ezt mindenki tudta, el is értük. Lehetett volna target 1.4550? Nos RSI szerint még simán... gyakorlatilag azonban azóta sem értük el. A kettő közötti szint, az 1.4575 lett teljesítve, de az is csak késő délután. Ha ilyen elcseszett beszállásunk van, azt írja a taktika kitalálója, legyen a target annyi, amennyit kockáztatunk. Jelen esetben, 1.4640-es stopnál a target 1.4600, de 1.4650-es stopnál a target 1.4590 lett volna, amit bőven elérünk. Ebből is tanultunk! Öröm az ürömben, hogy nem szálltam be újra, nem volt revenge trade, és csak nagyon minimális összeget vesztettem, köszönhetően az ésszerű lotméretnek. Holnap új lehetőségek!

Kis távolabbi kitekintés a négyórás charton: úgy néz ki, nagyon próbálgatjuk, milyen mélyre tudunk lemenni. Gyakorlatilag a támaszon totyorgunk jelenleg. Ennél alacsonyabban csak december 4-én voltunk, akkor a font 5 percre érintette az 1.4470-es szintet.  (December 4-én csökkentette a Bank of England az alapkamatot 2.00%-ra, ez fogta meg. ) A következő kamatvágás pedig 2009. január 8-ra van beütemezve, ahol 0.5%-re gondoltak... elég kemény... Lehet, hogy addigra a fontocska már addig nem látott mélységekbe fog esni...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cellfx.blog.hu/api/trackback/id/tr68847198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása